wtorek, 24 kwietnia 2012

Hard Polish Working.. yep.

Dobry!

Melduję, że jestem zasypana notatkami - niezawodny znak, że zbliża się egzamin. Tja.
W laptopowych głośnikach huczy pewne znane radio, zielona herbata od pół godziny stoi nietknięta, a Wujek Google rozgrzany do czerwoności szuka... czego? PRACY.
Pomyślałam: "a co mi tam! może jednak się dogadam z Mr. Rodzicielem i zgodzi się być super nianią dla swej 'prywatnej' wnuczki, a ja ruszę zacne 4 litery do roboty". Studia to tak przy okazji... przecież mam je 2 razy w miesiącu = suma 4 dni, + sesja... DAM RADE PRZECIEŻ, nie? No dobra, ale co się okazuje? Że polskie realia naprawdę są w wersji super hard! Barmanka, kelnerka, sprzedawczyni w sklepie z ciuchami... wszystko z doświadczeniem, praktyką, wykształceniem w tym kierunku... Ja się pytam: skąd się bierze to doświadczenie po ogólniaku? skoro wszędzie szukają osób JUŻ doświadczonych? Wydaje mi się, że każdy kiedyś zaczynał... też bym chciała, ale no właśnie... JAK "BEZ DOŚWIADCZENIA?" Paradoks. Rozumiem - zawodówki, technika, ale przecież po ogólniaku (a przed studiami) też ludzie JAKOŚ pracują, prawda? 
W tej beznadziejnej sytuacji rzuciłam się w wir internetu i tak oto dopadłam ponownie Wujka Google, który zarzucił mi tematem pt. KURSY. Myślę nad dwoma wytrwale... każdy po +500 zł.. spoko, tylko skąd to wziąć, jak tu na samą szkołe tyle mies. idzie?
Kminię i kminię... a nóż telefon zadzwoni....? I wish!!!!!

3 komentarze:

  1. A może urząd pracy?
    Paradoksalnie pracę ciężko tam znaleźć, ale są staże, gdzie doswiadczenie nie jest wymagane (OK, słao płatne, ale od czegoś trzeba zacząć, no i ładnie wyglądają potem w cv) i często są bardzo fajne kursy. Pozdrawiam i życzę powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po technikum i po zawodówce ludzie pracują, normalne. Ale podobno dla pracy większośc ludzi nie idzie do liceum, bo nie od dziś wiadomo że po nim pracę znaleźc trudno. A więc podpiszę pod ana.ana i zaproponuję urząd pracy, lepsze to niż nic ; ))

    OdpowiedzUsuń
  3. Może pochodź sama po sklepach, kawiarniach itp. Teraz często są wywieszone ogłoszenia na drzwiach, albo sama popytaj może kogoś potrzebują.
    Też jestem po liceum (3 rok studiów) i wiem, że o pracę trudno. Mi udało się, że byłam na praktykach obowiązkowych w księgowości i dostałam u nich dodatkowe-płatne, ale też w sumie umowę mam do końca czerwca, a co dalej to nie wiem.
    Powodzenia! ;)

    OdpowiedzUsuń